Saturday, 14 June 2014

3 bulan yang menduga

Lama tak update apa-apa info di blog ni, kadang-kadang teringat juga. Tapi apa kan daya,, tubuh badan memang tak berdaya Huhu.

Rasa tak hilang penat lagi mengeluarkan arif tahun lepas, dah tahun ni nak keluarkan adik arif pula,kuikui..arif pun dah besar dah pandai jalan ngan membebel... Ayat penenang...

Okla,,isu yang nak diceritakan hari ni sebenarnya berkenaan 'kelahiran rapat' tanpa dirancang. Bagaimana ibu bapa nak menghadapi situasi yang tak terjangka ni kan....jujurnya ahkak pun pada mulanya rasa macam tak bersedia juga.

Tengokkan arif kecil lagi. Tapi dah ada tak kan nak tolak pula ye tak....nak tak nak pertama yang kita kena tanam dalam hati 'redha' atas kurniaan dari Allah s.w.t.

Bila konsep redha dah ada dalam hati,,sikit demi sedikit sebagai ibu tubuh badan dan minda kita akan mula bersedia dengan perubahan baru. Secara langsung 'tekanan' yang melanda diri akibat mengandung lagi makin berkurangan.

Oklah,, untuk tip yang seterusnya akan disambung pada entri akan datang,,biasalah mak tak larat nak menaip panjang-panjang...


No comments:

Post a Comment

SUPPORT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Contact Form

Name

Email *

Message *

Penafian (Disclaimer)
suficreative.blogspot.my adalah perkongsian mengenai kekeluargaan, kesihatan, pendapat dan pengalaman penulis sahaja. Sebarang info yang berkaitan dengan isu perubatan dan melibatkan undang-undang adalah dibawah tanggungjawab anda sebagai pengguna. Dapatkan nasihat dari pihak bertauliah sebelum mengamalkan sebarang info terutama kesihatan sebagai langkah berjaga-jaga dan keselamatan.