Saturday, 29 June 2013

Hadiah apa yang mama nak?


Masa di hospital, Kakak cakap pada saya dalam telefon, 'Happy Birthday Mama!"...mama nak hadiah apa? Saya terdiam sekejap, apa hadiah yang saya nak..sebenarnya tak tahu nak kata apa.

Bukan sebab terlalu happy bila ada yang 'mengucapkan' sejahtera di hari lahir saya, cuma memang tak terfikir hadiah apa yang saya nak..

Saya kata pada kakak, 'Owh,,mama nak kakak dapat no. 1 dalam kelas' itu hadiah yang mama nak. Si kakak cuma gelak je bila dengar saya nak hadiah dia dapat no.1 dalam kelas. Gelak yang bermaksud, haha boleh ke kakak,,lebih kurang macam tu lah.

Tapi bila sampai ke rumah dan detik 28 Jun akan berlalu saya mula terfikir, apa sebenarnya yang aku nak dalam hidup ini...bila pandang Arif yang tengah tidur,,dan sambil saya melayan lagu-lagu motivasi memujuk hati yang sedih ...saya tahu apa hadiah yang saya nak....

Ya,, hadiah yang paling saya nak, adalah anak-anak dan semua ahli keluarga sihat sejahtera. Terutama untuk Arif. Duduk dalam wad 3 hari ,tengok budak-budak yang sakit buat saya rasa insaf, hidup ni sementara saja.

Ujian Allah s.w.t datang sekelip mata, kalau kita tak tabah, hidup tak akan bermakna, sebab kita adalah hamba kepadaNya.

No comments:

Post a Comment

SUPPORT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Contact Form

Name

Email *

Message *

Penafian (Disclaimer)
suficreative.blogspot.my adalah perkongsian mengenai kekeluargaan, kesihatan, pendapat dan pengalaman penulis sahaja. Sebarang info yang berkaitan dengan isu perubatan dan melibatkan undang-undang adalah dibawah tanggungjawab anda sebagai pengguna. Dapatkan nasihat dari pihak bertauliah sebelum mengamalkan sebarang info terutama kesihatan sebagai langkah berjaga-jaga dan keselamatan.