Friday, 21 June 2013

"Buku Lagu Feveret" zaman Sekolah


Sedang  layan lagu rock kapak, yang mana saya sibuk mengupload lirik-lirik lagu feveret saya sekarang, tiba-tiba saya teringat 'Buku Lagu' yang saya tulis masa zaman dulu-dulu..

Bagi anda yang awal remaja era 80 dan 90an mesti tahukan 'buku lagu', lirik lagu yang best-best ditulis macam diari...

Ada gambar, lukisan buku tu di hias cantik-cantik,,huhu so sweet bila terkenang, tapi sayang semua khazanah berharga saya tu dah lesap ntah ke mana.

Selain buku lagu, buku autograf pun femes juga masa tu, dalam tu ada kumpul kata-kata dari kawan-kawan dan tanda tangan untuk kenangan,,pon hilang jugak...

Oh ya koleksi buku lagu ni biasanya budaya budak dok asrama je rasanya, kalau yang stay luar mungkin tak ada kenangan ini.

Bila dah dewasa sekarang, lagu-lagu lama mengimbau kenangan silam,,pahit manis yang dilalui semasa remaja adalah pengajaran tanpa guru yang sangat berharga...

Jiwang?? Haha memang jiwangpun, luaran je nampak garang dalam hati ada TAMAN..

No comments:

Post a Comment

SUPPORT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Contact Form

Name

Email *

Message *

Penafian (Disclaimer)
suficreative.blogspot.my adalah perkongsian mengenai kekeluargaan, kesihatan, pendapat dan pengalaman penulis sahaja. Sebarang info yang berkaitan dengan isu perubatan dan melibatkan undang-undang adalah dibawah tanggungjawab anda sebagai pengguna. Dapatkan nasihat dari pihak bertauliah sebelum mengamalkan sebarang info terutama kesihatan sebagai langkah berjaga-jaga dan keselamatan.