Friday, 31 May 2013

Air Glukos penawar kuning bayi?

Oleh kerana saya masih dalam pantang, maka jangan hairanlah entri saya asyik pasal pantang, pasal kuning bayi hehehe. Sebenarnya saya nak  kongsi pengalaman saya yang sekarang  minum glukos untuk kurangkan jaundis baby Arif.

Petua ni pun saya dapat dari gugel je, air glukos ni bukan untuk baby yang minum tau, tapi untuk mama nya yang minum. Owh saya memang tak berani nak bagi minum apa-apa air secara terus pada baby, walaupun sebenarnya dah terbagi baby minum jus anggur sikit aritu untuk bagi kurang kuningnya. Tapi bila difikir balik, besar mana je perut baby nak telan makanan tambahan lain.

Jadi saya yang perlu minum gulokos sebab baby menyusu daripada saya. Apa-apa khasiat dapat juga disalurkan pada baby. Kebetulan pula stok glukos masa mengandung dulu ada lagi, jadi saya sambung minum sahaja. Banyak lagi bakinya, sebab masa mengandung saya minum sikit, itupun atas saranan Doktor sebab saya mabuk teruk. Fungsi utama glukos adalah untuk tambah tenaga dengan segera.

Menjadi atau tak petua ni, saya akan 'update'kan apa keputusannya nanti, sebab keputusan ujian darah baby lagi 2 minggu, ermm lambatkan..terpaksalah bersabar.

Klik: Laporan Darah Arif

1 comments:

Hi .nak tnya..kalau minum air glucose ni ada kemungkinan x susu jd kering

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More